nard-logo
Ë
Espen Kvalheim Av Espen Kvalheim • 7. november, 2019

Nard utvider HubSpot-tilbudet med salgsekspert

HubSpot og Inbound Marketing har fått godt fotfeste i norske markedsavdelinger, men likevel sliter mange med å få skikkelig vekst ut av investeringene sine. – Ofte er det i salg at skoen trykker, og med Jan-Kaare på laget kan vi enklere få også dem med på transformasjonen, sier byråsjef Bjørn Unnersaker.

 

Jan-Kaare_portrait_LoResHubSpot-partner Nard AS har utvidet staben ved å ansette Jan-Kaare Moskaug som ny salgs- og marketingstrateg. Moskaug har lang erfaring fra marketing, logistikk og salgsledelse i blant annet Telenor og Microsoft, og kommer nå fra stilling som salgs- og markedssjef i Contendo AS.

Byråsjef Bjørn Unnersaker sier at de er veldig fornøyd med å ha fått Jan-Kaare på laget:

– HubSpot og Inbound Marketing-tjenester har blitt en stadig viktigere del av vår virksomhet. Vi ser imidlertid at selv om HubSpot blir viktig for stadig flere bedrifters markedsarbeid, er det fremdeles mange som sliter med å få salgsavdelingen helt med på notene. Det gjør at de ikke får fullt utbytte av hverken teknologien eller investeringen sin, sier han.

– Jan-Kaares bakgrunn og kompetanse kommer til å spille en viktig rolle, både for oss og kundene våre. Han har erfaring med å strukturere marked og salg for optimalt samarbeid mellom de involverte parter, og kan vise til konkrete resultater fra kjente virksomheter, fortsetter Unnersaker.

Moskaug har selv klare meldinger for hvorfor han takket ja til tilbudet fra Nard:

– Jeg har jo jobbet med disse gutta fra kundesiden og vet hva de kan levere. Samtidig har jeg også studert flere av konkurrentene deres, og det er ikke tilfeldig at jeg endte her. Jeg har stor tro på det vi sammen skal kunne levere til kundene, sier han.

– For at Nard skal lykkes med sine ambisiøse mål om å doble omsetningen på to år, må vi bli flinkere til å levere etter et velprøvd og replikerbart rammeverk. Her er mitt inntrykk at marketingbyråene har mye å lære av IT-konsulentmiljøer som Microsoft og andre, sier han.

Jan-Kaare har allerede to uker bak seg i Nard, og er godt i gang med kundearbeidet. Han tror også at bakgrunnen hans fra Microsoft kommer godt med, der var han engasjementsansvarlig for konsulenttjenester til noen av Norges største og mest krevende kunder.

Klar for en prat med Jan-Kaare om gevinstrealisering av dine inbound-investeringer? Du finner Jan-Kaares bio og kontaktinfo på denne siden.

Jan-Kaare kommer til å blogge om inbound salg, samspillet mellom marketing og salg, og hvordan man utvikler salgsorganisasjoner i en tid der mesteparten av kundereisen skjer online. Abonnér på vår blogg her.